KRIOTERAPIJA

• Što je krioterapija?

Krioterapija je liječenje smrzavanjem u terapijske svrhe, za što se koristi tekući dušik.

• Što je tekući dušik?

Tekući dušik je dušik u tekućem stanju, koji inače u plinovitom stanju čini 78% zraka koji nas okružuje i koji udišemo. Tekući dušik je jako hladan i skladišti se pri -196°C i prevozi u posebnim spremnicima.

• Koje bolesti kože možemo liječiti krioterapijom?

Različite površne benigne promjene mogu se liječiti krioterapijom, a najviše se koristi za uklanjanje aktiničnih keratoza (promjene izazvane  zbog prekomjernog izlaganja suncu), virusnih bradavica, seborojičkih keratoza, Bowenove bolesti i drugih benignih promjena. Krioterapiju možemo također koristiti kao terapijski zahvat za manje površne karcinome.

• Kako se provodi krioterapija?

Krioterapija provodi se rutunski i nije se potrebno za nju posebno pripremati.

PREGLED I UKLANJANJE MADEŽA

Pregled madeža je dio kliničkog pregleda, što znači da svakom pacijentu pri pregledu kože i sluznica cijelog tijela (od glave do pete) pregledavamo madeže.
Pri pregledu se služimo dermatoskopom, uređajem koji dermatolozima može pomoći u ranijem otkrivanju melanoma i drugih kožnih karcinoma.

• ako primjetite rast i promjenu madeža, svrbež, bolnost ili krvarenje OBAVEZNO potražite pomoć dermatologa
  • REDOVITO pregledavajte sami svoju kožu (osobito ako je netko u bližoj obitelji imao melanom) jednom u tri mjeseca
  • ako imate 100 ili više madeža obavezno i redovito JEDNOM GODIŠNJE obavljajte preglede madeža kod dermatologa
  • zaštitite kožu od sunca!!! crvena ili potamnjela koža=oštećena koža
  • ako se pri pregledu uoči madež koji je sumnjiv, takav madež se uklanja kirurški u cijelosti, uklonjeni madež se obvezno šalje patologu u laboratorij, koji će uklonjeno tkivo detaljno pregledati
madež

SKLEROZACIJA KAPILARA

Što je skleroterapija?
Skleroterapija ili sklerozantna terapija je jedan od mogućih načina liječenja malih i paučinastih vena. Paučinaste vene su površinske sitne vene koje su crvene, plavičaste ili ljubičaste boje. Većina ovih vena predstavlja kozmetski i estetski problem. Skleroterapijom ne liječimo uzroke nastanka proširenih vena, stoga se njome ne može spriječiti nastanak novih.
Kako skleroterapija djeluje?
Vrlo tankom iglom se injektira sklerozirajuće sredstvo u manje varikozne i retikularne vene ili teleangiektazije. Primjenjuje se različita koncentracija sklerozirajućeg sredstva ovisno o veličini vene. Kada se sredstvo ubrizga u venu, stanice koje oblažu stjenku vene budu ošećene i upaljene. Vanjska kompresija (pritisak) elastičnom čarapom i lopticama vate i flasterima služi kako bi se stjenke vene zalijepile i protok krvi kroz njih više nije moguć. Tijelo će razgraditi i apsorbirati oštećene vene. Kada je cijeljene završeno vena se više neće vidjeti. Proces je sličan cijeljenju jake modrice. Paučinaste vene nemaju korisnu ulogu i njihovo uklanjanje neće poremetiti cirkulaciju.
Detaljne pisane i usmene upute se dobivaju u  u našoj ordinaciji.

BOLESTI NOKTIJU

Nokti su pokazatelj našeg općeg zdravstvenog stanja.
Promjene na noktima, kao što su promjene boje, zadebljanje, promjena zakrivljenosti i oblika, mogu ukazivati na zdravstvene probleme kao što su bolesti jetre i bubrega, srčane ili plućne poremećaje, anemiju, dijabetes…
Simptomi koji se mogu javiti uključuju promjenu boje, oblika i/ili debljine nokta, otok kože oko nokta, krvarenje ili gnojenje i bolnost.
Ukoliko ste uočili nešto od navedenoga potražite savjet dermatologa kako bi se postavila dijagnoza i započelo uspješno liječenje.

U našoj ordinaciji možete učiniti dermoskopski pregled noktiju, mikološku (pretraga za gljive) i mikrobiološku (pretraga za bakterije) obradu noktiju.
Ne zaboravite skinuti lak s noktiju i i poželjno je barem dva tjedna prije pregleda prekinuti primjenu bilo kakvih kozmetičkih ili medicinskih pripravaka za nokte. Ne iskopavajte materijal ispod noktiju, te ih ne režite neposredno prije pregleda ili uzimanja uzorka.

nokti

BOLESTI VLASIŠTA

Poremećaji rasta kose imaju velik psihosocijalni značaj i intimno su vezani za naše samopouzdanje kako kod muškaraca tako i kod žena.
Iako je povezanost sa sistemskim bolestima rjeđa, evaluacija i liječenje poremećaja kose i vlasišta je sastavni dio dermatološkog liječenja i skrbi.
Poremećaji vlasišta mogu biti dio dermatoloških bolesti kao što su psorijaza, seborojički dermatitis, kožni lupus….

Poremećaji rasta dlake obuhvaćaju alopeciju ili ćelavost te pojačanu dlakavost. Alopecija ili ćelavost može zahvatiti cijelo vlasište ili samo manje dijelove (žarišta) vlasišta.

U našoj ammbulanti pružamo sveobuhvatnu evaluaciju pacijenata koji imaju poremećaje rasta kose. U dijagnostičke svrhe radimo trihodermatoskopiju. Cilj nam je utvrditi reverzibilnost poromećaja i provesti individualiziranu terapiju.

DJEČJA DERMATOLOGIJA

Djeca nisu samo mali ljudi. Ona ne mogu uvijek reći što im je, da li ih boli, svrbi ili kako im je. Ne mogu odgovoriti na medicinska pitanja koja im upućujemo kao što na njih mogu odgovoriti odrasli ljudi. Nisu često mirna i strpljiva za vrijeme liječničkog pregleda, jer im se možda u to vrijeme spava, gladni su ili jednostavno nemaju dobra iskustva s “bijelim kutama”.
U ugodnom okruženju naše ordinacije, u terminu koji odgovara Vama i vašem djetetu uz pokoju igračku i puno strpljenja pregledati ćemo Vaše dijete, učiniti nužnu dijagnostiku i obradu.
Ako vaše dijete ima prirođene promjene na koži, dermatitis, bradavice, psorijazu, moluske, urtikariju, vitiligo … stojimo Vam na raspolaganju za drugo mišljenje i ponuditi razne terapijske opcije koje će najbolje pomoći Vašem djetetu.

U mogućnosti smo ponuditi krioterapiju, ekskohleaciju, kirurško uklanjanje promjena na koži.

Mikološku pretragu u slučaju sumnje na gljivičnu infekciju vlasišta, kože ili noktiju.

Za djecu koja boluju od atopijskog dermatitisa stojimo na raspolaganju za edukaciju o njezi kože, primjeni vlažnih povoja, savjetima o prehrani.. i strpljivo odgovaramo na brojna pitanja koja želite pitati.

SPOLNE BOLESTI

Spolno prenosive bolesti ili spolno prenosive infekcije općenito se prenose spolnim odnosom. Organizmi koji uzrokuju spolno prenosive bolesti mogu se prenositi od osobe do osobe krvlju, sjemenom, vaginalnom i ostalim tjelesnim tekućinama. Neke od ovih infekcija se mogu prenijeti bez spolnog odnosa kao na primjer s majke na novorođenče za vrijeme trudnoće ili porođaja, putem transfuzije krvi ili putem igala (ovisnici).
Spolno prenosive infekcije mogu se prenijeti od osoba koje se čine prividno potpuno zdrave i koje možda nisu ni svjesne zaraze.
Spolno prenosive infekcije imaju cijeli niz simptoma i znakova, ali isto tako isti mogu i izostati. Zato bronje infekcije ostaju nezapažene sve dok ne nastanu komplikacije (neplodnost).
Znakovi i simptomi spolno prenosivih bolesti uključuju:

• ranice ili izrasline na spolovilu, u ustima ili oko anusa
  • bolnost ili osjećaj pečenja pri mokrenju
  • iscjedak iz penisa
  • neobičan ili iscjedak čudnog mirisa iz vagne
  • izvanredno krvarenje iz vagine
  • bolnost za vrijeme spolnog odnosa
  • bolni otečeni limfni čvorovi osobito u preponama ili drugdje po tijelu
  • bolnost u donjem dijelu trbuha
  • osip po tijelu, rukama i stopalima

KADA POTRAŽITI POMOĆ LIJEČNIKA?

• ako ste seksualno aktivni i ako mislite da ste bili izloženi spolno prenosivoj infekciji
  • ako imate znakove i simptome spolno prenosive infekcije

Možemo Vam ponuditi dijagnostiku i liječenje:

• Kondiloma /anogenitalnih bradavica/-HPV infekcija
  • Chlamydia trachomatis
  • Mycoplasma hominis
  • Ureaplasma urealyticum
  • kao dijagnostiku i liječenje drugih spolno prenosivih infekcija i bolesti koje zahvaćaju genitalnu i analnu regiju